۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۸

رفع تصرف 1300هکتار از اراضی پایتخت/ 13 زمین خوار در زندان

رفع تصرف 1300هکتار از اراضی پایتخت/ 13 زمین خوار در زندان

معاون دادستان و دبیرشورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون فقط در حوزه شهر تهران حدود 1300 هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده آزاد و در اختیار نمایندگان دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی تورک اعلام کرد: پس از طی مراحل قضایی و صدور رای قطعی برای تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز از ابتدای سال جاری تا کنون فقط در حوزه شهر تهران حدود 1300 هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده آزاد و در اختیار نمایندگان دولت قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اجرای بیش از 20 مورد از احکام قضایی مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های تهران و اراضی زراعی و باغها گفت: در حال حاضر 13 نفر از متهمان و محکومان پرونده های زمین خواری در زندان بسر می برند و در حال تحمل کیفر حبس هستند.

دبیرشورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران افزود: از ابتدای سال جاری حدود 150 فقره پرونده در دادسرای ویژه مبارزه با زمینخواری و نیز شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گفته وی بخشی از احکام قضایی اجرا شده مربوط به پرونده های سالهای قبل است که در سال جاری منجر به صدور رای قطعی واجرای حکم شده و برخی نیز نتیجه رسیدگی های قضایی در سال جاری است.

معاون دادستان تهران گفت: با توجه به همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی، پلیس و مجموعه دستگاههای اجرایی استان عملیات تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز با اجرای احکام قضایی در مناطق مختلف شهرتهران و سایر شهرستانهای استان با قدرت و جدیت بیشتری طی ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1707512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha